Menu
Menu
Prins Petfoods doet onderzoek naar informatiebehoefte consument
Huisdiereigenaren vinden ‘gezondheid’ het belangrijkste thema om meer over te weten, blijkt uit recent onderzoek van Prins Petfoods.
‘Sharing knowledge’ oftewel het delen van kennis is één van de kernwaarden van Prins. Daarom liet het in 100% natuurlijke honden- en kattenvoeding gespecialiseerde familiebedrijf een van de jonge talenten die stage lopen in het ‘innovation lab’ van het bedrijf een onderzoek uitvoeren naar de informatiebehoefte van zowel consument als retailer.
Jong talent Tom Vergeer, student commerciële economie aan de Avans Hogeschool, presenteerde deze maand voor Prins zijn rapport ‘Het effectief inzetten van content bij klanten op basis van hun behoeften’. Hij onderzocht welke behoeften zowel consumenten als business partners van Prins hebben op het gebied van content, oftewel waardevolle en relevante informatie die gedeeld kan worden.
Onderdeel van het onderzoek was een grote online enquête, die door ruim duizend consumenten volledig werd ingevuld en daardoor een betrouwbaarheidspercentage van 95 procent heeft. Daaruit blijkt dat consumenten de gezondheid van hun dier het meest belangrijke thema vinden om meer over te weten. Ze gebruiken graag internet om kennis op te doen en lezen dan het liefst artikelen die uit meerdere regels bestaan
Onderzoeksresultaat uit consumentenenquête
De informatiebehoefte van de consument verschilt daarmee van de retailers. Die vinden gezondheid wel belangrijk, maar noemen voeding als belangrijkste onderwerp. Business partners van Prins delen bovendien niet zozeer artikelen, maar vooral afbeeldingen via social media. Hun kennis doen ze het liefst op door middel van zelfstudie, zoals een e-learning, of door het volgen van een cursus of lezing.
Prins deelt zelf al veel kennis via onder meer het CareTeam, een adviesteam van voedingsdeskundigen en Edupet Education, het educatiecentrum voor huisdierenliefhebbers en -professionals.