Retourneren en garantie
Retourneren
We hopen natuurlijk dat je tevreden bent met je bestelling. Mocht een product toch niet aan je verwachtingen voldoen, dan mag je de koopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling herroepen. Dit werkt als volgt:
- Meld je retour aan door een mail met het onderwerp "Aanvraag retourformulier" te sturen naar service@prinspetfoods.nl. Je kunt ook het modelformulier voor herroeping invullen en per e-mail of post naar ons opsturen.
- Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket en plak de strook met het retouradres op het pakket. Zorg ervoor dat je eigen adres niet meer zichtbaar is.
- Breng het pakket binnen 14 dagen na herroeping naar het postkantoor of servicepunt en bewaar het verzendbewijs goed. Als je naar het pakketpunt kunt lopen of fietsen, help je mee aan een groenere wereld. De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening, tenzij wij een fout hebben gemaakt met het product of de levering.
Retouradres
Voor het terugsturen van je bestelling kun je de adresstrook van het retourformulier gebruiken. Mocht je deze kwijt zijn, dan kun je het volgende adres op het pakket zetten:
Prins Petfoods
Webshop Retouren
Accustraat 3-5
3903 LX Veenendaal
Ruilen
Het is helaas niet mogelijk om een product te ruilen. We adviseren je om dit te retourneren en vervolgens het vervangende artikel in de webshop te bestellen.
Afhandeling retourzendingen
Als het retourpakket bij ons is aangekomen, sturen we je een bevestiging per e-mail. We controleren elk geretourneerd item zorgvuldig om ervoor te zorgen dat het in goede staat verkeert. Als het product nog steeds in perfecte staat is, wordt het opnieuw verkocht om verspilling te voorkomen.
Het aankoopbedrag betalen we zo snel mogelijk terug, inclusief eventuele verzendkosten van de bestelling. Terugbetalen doen we binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling, mits je retourzending al in goede orde door ons ontvangen is. Hierbij wordt dezelfde betaalmethode gebruikt als waarmee de aankoop is gedaan.
Blijkt een teruggestuurd product beschadigd door oorzaken die verder gaan dan het bekijken van de aard, kenmerken en werking ervan? Dan kunnen we de kosten van die waardevermindering aftrekken van het retourbedrag.
Duurzaamheid
Om het aantal retouren en daarmee de CO2-uitstoot voor transport te beperken, bieden we via onze website zo volledig mogelijke productinformatie. Onze productafbeeldingen en -beschrijvingen zijn voorzien alle relevante informatie, inclusief ingrediënten en voedingswijzers. We adviseren je deze informatie goed door te nemen.
Twijfel je nog over de juiste voeding voor jouw huisdier? Het Prins CareTeam helpt je graag verder!
We waarderen het extra als je het door jou gekochte product een review wilt geven zodat je daarmee ook andere klanten helpt de juiste keuze te maken! Log hiervoor in en ga naar de productpagina van jouw aankoop. Scroll naar het kopje 'Beoordelingen' en klik rechtsboven op de groene knop 'Schrijf een beoordeling'.
Garantie
Voor alle producten die je in onze webshop koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product datgene is of moet doen wat je er als consument in alle redelijkheid van mag verwachten.
Klachtenafhandeling
Bij Prins staan tevreden klanten centraal. We doen ons best om elke bestelling snel en nauwkeurig uit te voeren. Toch kan het gebeuren dat je een klacht hebt over onze dienstverlening of producten. Dit horen we natuurlijk graag, zodat we een goede oplossing kunnen bieden en onze service kunnen verbeteren.
Je kunt je klacht melden op een van de onderstaande manieren. Binnen 7 werkdagen na ontvangst van de klacht krijg je van ons een inhoudelijke reactie.
Stuur een e-mail naar shop@prinspetfoods.nl.
Telefoon
Bel ons op +31 (0)318 524 245. Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8:30 tot 21:00 uur.
Adres
Schriftelijk reageren of een afspraak maken kan uiteraard ook.
Prins Petfoods
T.a.v. Klachtenprocedure
Antwoordnummer 1379
3900 WB Veenendaal
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90.600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Contact
Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? We helpen je graag verder. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 21.00 uur.