Prins Petfoods is de nieuwe shirtsponsor van Vitesse. De onthulling van het nieuwe shirt vond plaats tijdens de 125e verjaardag van de Arnhemse voetbalclub.  Wat hebben voetbal en 100% natuurlijke diervoeding met elkaar gemeen? Misschien meer dan je denkt! Prins en Vitesse hebben veel raakvlakken, bijvoorbeeld beweging, bewust omgaan met gezondheid, innovatie en investeren – via bijvoorbeeld de jeugd – in de toekomst.

Prins volgt als rugsponsor het bedrijf Smipe op, dat de afgelopen 2,5 jaar de achterkant van het shirt van Vitesse sierde. Prins en Vitesse hebben een driejarig contract ondertekend. Directeur van Prins Petfoods, Wil Mulders, gelooft in de manier waarop Vitesse zich manifesteert: 'We zochten bewust naar een regionale partner waarmee wij ons kunnen identificeren en tevens de naamsbekendheid van Prins Petfoods kunnen vergroten.'

Raakvlakken

De visie van beide bedrijven kent veel raakvlakken, waarbij beweging en bewust omgaan met gezondheid belangrijke elementen zijn. 'Ook bij Prins kunnen we niet zonder innovatie en investeren wij graag in mensen én in de toekomst', zegt Wil Mulders. 'We willen een beleving creëren rond ons product, net zoals voetbal een beleving is, en willen van onze klanten echte fans maken. Diervoeding in combinatie met voetbal ligt misschien niet zo voor de hand, maar kijkend naar de waarden die Prins en Vitesse delen is het juist een heel logische.'

Beweging en bewust omgaan met gezondheid zijn belangrijk.

Aandacht voor de jeugd

'De contacten met Prins Petfoods zijn al lange tijd heel warm', zegt Willem van der Linden, manager commerciële zaken van Vitesse, over de samenwerking met Prins. 'Zo is Prins al partner van de Vitesse Voetbal Academie en zijn we op dit moment intensief bezig met een gezamenlijk plan om de jeugd dichterbij het voetbal te laten komen. Door de nieuwe sponsorovereenkomst zal de samenwerking met Prins nog verder uitgebouwd en geïntensiveerd worden. Een erg mooie stap!'