Prins Petfoods is winnaar van de GlobalPETS Forum Award 2018, een internationale prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan een bedrijf dat in de huisdierenbranche een buitengewone prestatie heeft neergezet.

Prins nam de prestigieuze prijs 25 januari in het Italiaanse Venetië in ontvangst tijdens het GlobalPETS Forum Europe 2018, een driedaagse internationale conferentie voor professionals in de huisdierenbranche.

Omnichannel

Prins krijgt de GlobalPETS Forum Award voor zijn bijzondere klantgerichte omnichannel aanpak. Zeventien jaar geleden sloeg het in 100% natuurlijke diervoeding gespecialiseerde Veenendaalse familiebedrijf dat sinds 1963 actief is een nieuwe weg in. Van productiebedrijf werd het een consumentgericht bedrijf, dat via alle mogelijke kanalen klaarstaat voor, luistert naar en zich verbindt met de klant. Het winnen van de award laat zien dat Prins destijds voor de juiste weg heeft gekozen. De prijs, een erkenning voor de bijzondere prestatie die in eigen land is neergezet, zet Prins nu ook internationaal op de kaart.

De klant centraal

Via een doordachte omnichannel aanpak wil Prins de tegenwoordig altijd online zijnde en naar informatie, inspiratie en advies zoekende kritische consument een consistente merkbeleving bieden. De klant centraal stellen gebeurt onder meer door het inzetten en combineren van online kanalen, speciale fandagen met rondleidingen door de fabriek, consumentenpanels, het organiseren van evenementen, zichtbaarheid in de dierenspeciaalzaak, een adviesteam, een dierenkenniscentrum én een nieuw bezoekerscentrum, waar het bedrijf graag wil laten zien wat Prins onder gastvrijheid en passie voor dierenwelzijn verstaat.